Är kundfokus prioriterat hos Dagens industri?

Jag är en trogen prenumerant/kund hos Dagens industri sedan många år tillbaka. Är mycket nöjd med produkten - både i pappersform och digitalt ger den mig aktuell information som jag behöver i mitt yrke som professionell styrelseledamot.

Med tanke på min lojalitet blev jag förvånad när jag fick detta mejl:

"Hej
Med Dagens industri får du historiken, nulägesanalysen och framtidstrenderna. Allt för att du ska stå bättre rustad inför alla små och stora beslut som rör ditt företag. De hjälper dig, helt enkelt, att bygga en magkänsla du kan lita på. 
Nu kan du prova Di i en månad till över 80% rabatt
» Prova Di i en månad "

Samma dag får jag även företagets faktura med posten på min helårsprenumeration som kostar drygt 6 000 kr, varav 100 kr är faktureringsavgift. 

Hur kan man göra en sådan miss? Dessutom är det andra gången detta händer mig.........

Jag känner mig inte speciellt prioriterad  och tänker att någon måste vara intresserad av att få vetskap om hur fel det har blivit.

Går in på hemsidan och försöker hitta en ansvarig person att mejla till. Ser att det går bra att mejla till redaktionschefen, skickar ett mejl och ber henne vidarebefordra till ansvarig eller svara själv. Två dagar senare påminner jag med ett nytt mejl. Inget svar..........

Läser på hemsidan att om man betalar sin prenumeration via e-faktura slipper man faktureringsavgiften på 100 kr. Mejlar prenumerationsavdelningen om att jag önskar ändra till e-faktura. Dagen efter får jag följande mejl:

"Hej!

Tack för ditt mail. Gäller ditt ärende en adressändring, uppehåll, reklamation eller betalning av din faktura hänvisar vi dig till Mina sidorHar du inte ett digitalt konto skapar du enkelt ett konto på di.se/kopplaPå Mina sidor kan du även chatta med oss vardagar 08.00-18.00, helger 09.00-13.00

För att ta del av våra vanligaste frågor och svar, klickar du här

Med vänliga hälsningar
Dagens industris kundtjänst

Det här mailet går inte att svara på!"

 

Jag tolkar mejlet som att intresset för mig som kund är obefintligt...........

 

 

Styrelser och ledningsgrupper diskuterar ständigt utmaningen med dagens digitala och transparenta värld. Kunden skall vara i fokus och kontakten med kunden skall vara "sömlös", d.v.s. det skall inte finnas något som skaver.  Man kan undra om detta är något som Dagens industri funderar över?

 

För att bygga förtroendekapital krävs ett lågt självfokus. Dagens industri har högt självfokus,
dvs fokus på sig själv och inte på sina kunder. Det skapar inte förtroende hos mig.

7 timmar efter detta inlägg publiceras ringer det en säljare från Dagens Industri. Jag får ett erbjudande om att prova tidningen i en månad gratis som ny prenumerant. Vid frågan om de inte har mig registrerad som kund får jag ett kryptiskt svar som tyder på att så inte är fallet......................................